Home | Music Row Report | Music Reviews | Book Reviews | Paid Content | Contact


The Official Website of Stacy Harris 


Protected by Copyscape Duplicate Content Finder
Copyright 2013
Stacy's Music Row Report  All Rights Reserved

Ask an Expert - Visit my Virtual Office at LivePerson

NEW!!!!

STACY HARRIS' MEDIA WATCHDOG 

Note: This column is updated on an irregular basis, depending upon reader support through advertiser links.  It is NOT intended to be all inclusive.



A guest on the May 16, 2013 edition of The Late Show with DAVID LETTERMAN, BARBARA WALTERS told the show host and his audience that  JUDY GARLAND's (given) "name was Judy Gumm."  The actress/singer's given name was FRANCES ETHEL GUMM.  

****

PAUL BOYD mispronounced Lake Mille Lacs on Inside Edition May 13, 2013

****

SCOTT PELLEY appeared to need a refresher course in grammar when he told viewers of the May 6, 2013 edition of the CBS Evening News that "Relatives still can't find a cemetery who is willing to bury..."

****

Channel 4 News at Noon viewers were scratching their heads during the May 6, 2013 edition of the program when
HOLLY THOMPSON reported on a fire, indicating "Four women made it out of the blaze alive, including the limo driver.  Police say he..."

****

ALAN FRIO referenced a "statue  of limitations” (sic) on the April 28, 2013 edition of Channel 4 News at 10 p.m.

.****

NPR's MELISSA BLOCK mispronounced TAMMY WYNETTE's name during the April 26, 2013 edition of All Things Considered.   CHRIS CANNON committed the same infraction on the same day's 4 p.m. edition of Channel 5 News.

****

 
FREE BRITNEY erred when he wrote in April 16, 2013 online notice of FRANK BANK's death that Bank "is survived by his second wife, REBECCA BANK..."  ( Frank's widow, the former Rebecca Fink, was actually Bank's third wife.)

 ****


PETER COOPER's article in the April 26, 2013 print edition of The Tennessean contained a misspelling of  KATHY CASH (TITTLE)’s first name.

****

KACY HAGERTY  mispronounced Hamas on the April 5, 2013 edition of Channel 4 News & More at Midday.

****

CHARLIE ROSE  referred to JOSEPH KENNEDY, SR. as a "devout Catholic" on the March 12, 2013 edition of CBS This Morning  (Kennedy's unapologetic philandering was contrary to Catholicism's teachings.)

****

Entertainment Tonight's KEVIN FRAZIER appeared to need a grammar lesson when he referred to MILEY CYRUS on the March 7, 2013 edition of the program, suggesting that "her and LIAM (NEESON) won't make it to the altar."

****
CHRIS BURY referred to Dame SHIRLEY BASSEY 's appearance on the February 24, 2013 Academy Awards and the singer's "rendition of Goldfinger" on the Oscars telecast during the February 25, 2013  edition of Good Morning America.  (Goldfinger remains Bassey's signature song.)

****

JEREMY FINLEY referred to DeFORD BAILEY as "Defford Bailey" on the February 19, 2013 edition of WSMV-TV's 6 p.m. newscast.

****

During the February 5, 2013 telecast of  ABC's The View a survey of 5400 singles was discussed.  Study participants were asked to list the most important things they look for in a date, 42% responding that they wouldn't date a virgin.

Guest co-host JEWEL disputed the results, saying "In Nashville there are a lot of musicians and a lot of them are virgins in their 20s and 30s."

****

Billboard's JOE LEVY referred to Red, Red Wine as the "NEIL DIAMOND song" on the February 6, 2013 edition of NBC's  Today. While Diamond wrote the song and recorded it three years before VIC DANA's top 30 hit, Diamond's recording barely charted.

 ****

Writing in January 25, 2013 edition of the Nashville Business Journal, NBJ staff writer JAMIE McGEE curiously fails to mention KATHY MATTEA by name as she references JON VEZNER, who sang his wife's hit, 'Where've You Been?'
      

****

Describing a lack of gender parity in President BARACK OBAMA's Cabinet during the January 10, 2013 edition of Good Morning America, JONATHAN KARL referred to a New York Times photo (published a day earlier) showing the President "speaking with top advisors in the Oval office.  10 people visible.  All men."

Karl went to to refer to the photograph as an "all male photo," failing to disclose that, though her likeness was obscured, the 11th  person (whose presence would be more easily detected were the photo enlarged) was a female adviser.

****

During the December 24, 2012 edition of PBS' Newshour, GWEN IFILL mispronounced Senator DANIEL INOUYE's surname.

****

PAUL BOYD mistitled The Christmas Song, titling it "chestnuts Roasting on an Open Fire" during a November 29, 2012 segment  of  Inside Edition.

****

BROOKE ANDERSON told viewers of the November 19, 2012 edition of The Insider that "(STEVIE) WONDER credited (DICK) CLARK for giving him his big break in 1972."    Wonder, who had over a dozen Top Ten hits by 1972 first appeared on Clark's American Bandstand on July 8, 1963.


****

During the September 8, 2012 edition of WTVF-TV's 6 p.m. newscast CHRIS ARNOLD redundantly referred to a "Catholic nun."

 ****

During the September 5, 2012 segment of Entertainment Tonight, BROOKE ANDERSON referred to the late Senator EDWARD KENNEDY's sons as "Ted and Patrick Kennedy Jr."  Kennedy's sons are EDWARD "TED" KENNEDY, JR. and PATRICK KENNEDY II.

 ****

Every issue of The Tennessean's print edition for some months has contained a reminder to readers that the newspaper values accuracy, as it encourages readers to report errors.

In the August 26, 2012 print edition, one of  the newspaper's entertainment reporters, CINDY WATTS reported that DIXIE and TOM. T. HALL have been married 45 years!

The Halls were married on March 16, 1968, so that's close- but no cigar!  To make a long story short, once the error was called to Cindy's attention, to her credit she called me about it.  By that time a number of respected news organizations had taken Watts' word for it and the error had been circulated worldwide.  In response to my question, Cindy told me her information had come from the Halls' "people."  I was hardly surprised, suggesting to Watts' that I had seen Halls' employees come and go over the 40 years, comparing them to a "revolving door."  At that point, Cindy's story changed slightly:  She told me the Halls had given her the information.  She added that they were not interested in correcting it and therefore she would not be checking with Tennessee's Department of Vital Records, the Tennessee State Library and Archives, the Metro Archives, ancestry.com nor any number of sources that would confirm what I had taken the time and trouble to inform the newspaper.

Cindy's readers look to her for the truth, but she indicated the matter would end with her phone call, claiming that her editor, LINDA ZETTLER was satisfied with what Watts had written.  If that, sadly, happens to be true, Cindy should realize that, accurate or not, Watts' name is on what she writes and, if that doesn't matter to her, it may to her next employer. 

Even more shocking, MEG DOWNEY, the newspaper's managing editor rationalizes the gap between the newspaper's stated position on accuracy and reality.  Even when I provided the location of the Halls' marriage and their marriage certificate number, Meg assured me that "Cindy Watts did check with the Halls and others on their marriage date, as you noted.  We did not find other information on online databases and they have not asked for a correction."


Downey might have added that neither the Halls nor anyone else apparently offered any other specific wedding day either.  I wonder why that might be?  Does microfilm lie?

But, then again, the Halls are quick to tell anyone who is aware of their selective memories that they are not good with dates.  There are reasons for that, found in public records and elsewhere, that blow the lid off a carefully-crafted public image, yet due to obstacles such as this latest example of the Tennessean's newsroom culture of laziness, hypocrisy and enabling (all of which apparently passes muster with Gannett, none of which would pass muster with the Society of Professional Journalists), that story has yet to be written.

Full disclosure: I would be happy to answer any specific questions about conflicts-of-interest, real or perceived, I have in reporting these matters (including, but also above and beyond what I have previously addressed here). 


 ***

When Today contributor JANICE LIEBERMAN  spoke of celebrities who have endorsed products, during the September 2, 2012 edition of the program, mentioning PAT BOONE, Lieberman neglected to mention that Boone was the first celebrity pitchman to be successfully sued by the Federal Trade Commission.

 ****

 
HOLLY THOMPSON "informed" viewers of WSMV-TV's August 21, 2012 noon news that ELVIS PRESLEY played the Grand Ole Opry in August, 1977.  Presley, who died on August 16, 1977, made his only Grand Ole Opry appearance on October 2, 1954.


 ****

   

MEGYN KELLY told viewers of the July 26, 2012 edition of The O'REILLY Factor that T.J. JACKSON is JERMAINE JACKSON's son.  (T.J. Jackson's father is TORIANO "TITO" JACKSON.)

 ****

During the July 25, 2012 edition of ABC's Nightline, DAVID WRIGHT referred to a video performance of "HANK WILLIAMS" singing Your Cheatin' Heart.  While Williams' popularized the song among country music listeners, the singer in the video was HANK WILLIAMS JR.

 ****

RAY SUAREZ mispronounced the late actress FRANCES BAVIER's surname during the July 3, 2012 edition of  PBS Newshour


****

DIANE SAWYER informed viewers of the June 28, 2012 edition of
ABC's World News interview that DON GRADY was “one of the original Musketeers.”  Grady was one of the original Mouseketeers.

****

DAVID MUIR appeared to be grammar-challenged when he told viewers of the June 23, 2012 edition of ABC's World News that  "His dad had just went out to pick up some dinner."

 ****

Meteorologist AL ROKER informed viewers of the June 22, 2012 edition of NBC's  Today  that "KENNY CHESNEY is 'The King of Country Music.'"  ROY ACUFF is universally known as The King of Country Music.

****

On the June 17, 2012 edition of CBS' Sunday MorningLEE COWAN reported that SARGENT SHRIVER "created the Peace Corps."  Shriver implemented the organization.  HUBERT HUMPHREY created it.

****

Referring to DOLLY PARTON, ALAN FRIO told viewers of the June 16, 2012 edition of WSMV-TV's 10 p.m. newscast that "She's known as 'The Queen of Country Music.'"  KITTY WELLS is universally known as The Queen of Country Music.

                   ****

During a segment that aired on the  June 7, 2012 edition of the CBS Evening News, a graphic contained a misspelling of Lt. BILLIE D. HARRIS' first name.   

                                                                                                                   ****

Following the June 5, 2012 publication of  THOMAS BROWN's  screed, I sent Brown the following: "Thomas Brown, You appear to be in violation of your own sites TOS (specifically the defamation clause).

"Assuming you have the common courtesy- or it decency? Integrity?  Fairness?- to print this response to your unprovoked personal attack, it is likewise interesting that you have also violated the spirit of your log-in message indicating 'We would love to hear from you regarding any error, issues and enhancement that will help you...'

"Several people were interviewed for the USA TODAY article.  You chose to focus solely on me and my responses to questions asked of me. 

As a quick look at my online CV will confirm, to suggest I am (merely) a 'newsletter' editor is both technically erroneous and, in my case, as inadequate as identifying the pope as 'Catholic.'

"A statement that I was in search of 'riches' was not a direct quote and that I was 'disappointed' in the IPO process was only with respect to the handling of the Facebook offering.  (Facebook was not my first IPO investment and some of them have turned out quite well, actually.)

"Likewise, as indicated, I fully intended to hang on to the 100 shares I have kept, so, again, it is inaccurate to suggest that, as a long-term investor, I would not expect fluctuations in value.  The 'current' value of these shares is not an issue until such time as I intend to sell, thus, again, the suggestion that I came out anything other than ahead (certainly on the day of the Facebook IPO and arguably even now) since I was able to flip 400 shares AT A PROFIT and there is no reason I won't be able to sell the remaining shares at at least $37.01 is totally false.

"As to my belief that I had an edge, that belief was bolstered by MorganStanley and virtually every news outlet that reported on the IPO in advance of the offering.  "

"If the class action lawsuits and/or other investigations result in heads rolling, fines, rebukes, SEC changes and/or other indications deception or outright fraud has occurred, won't it (re)victimize those of us whistle-blowers who protest the chicanery for you to dismiss and stigmatize us as 'whining'?"

Again, while soliciting responses to his blog posts,Brown has refused to post (or otherwise acknowledge receiving or respond to) the above.

****

Beginning June 1, 2012 THE TENNESSEAN increased its print subscription prices while slapping a paywall on its tennessean.com URL.  Prior to that time, the newspaper began to suppress real-time online feedback to articles on its website, in the name of civility, by requiring that readers use Facebook accounts to post their responses.  The action elicited a letter to the editor, published, in the print edition, citing the dangers of Facebook. 

In response to that observation, STACY HARRIS wrote on March 24, 2012,  "How ironic that, due due a TENNESSEAN policy that discriminates against those of us who choose not to join Facebook, I could not post these same sentiments by responding to this newspaper's online invitation to 'Share Your Thoughts' using the link at tennessean.com that exists solely for that purpose!

"What is the purpose of the paper's recently hiring a Community Engagement Editor who keeps his silence when even his employer's best customers (I subscribe to the daily and Sunday print editions) are prohibited by policy from being fully 'engaged' in the real-time give-and-take?"

On April 10, 2012 amid the silence to that point, the letter was resubmitted for publication.  The action elicited an immediate response from FRANK DANIELS III (copied to letters editor TED RAYBURN) reiterating Gannett policy and thanking me "for your letter to the editor which [we] will enjoy publishing."  (For undisclosed reasons, although possibly due to circumstances such as mine, Daniels title had subtlety changed from Community Engagement Editor to Community Conversations Editor.)

With the resubmitted letter yet to run on May 31, 2012, I wrote KATE MARYMONT informing her that "The Gannett-wide policy of requiring Facebook registration has frozen me out of not only posting to tennessean.com but now also Brainstorm Nashville.

"I understand the 'accountability' argument but that accountability can be achieve in other ways.  The new paywall could be expanded so that, along with a user name and password, everyone with access... must also include, say, a unique five-digit ID number with which to readily identify the subscriber by name, address and phone number... 

"I realize I can still [email] letters to the editor.  The reality is I did submit one on this very subject... that it was not published, that I resubmitted it and received word from Frank Daniels, III that it would run- but I still haven't seen it." 

No reply from Ms. Marymont but, once again, in a same-day email response,  Daniels wrote (copying Ms. Marymont and MARIA De VARENNE), "Stacy, I will check on the letter."  

As of June 6, 2012 the letter has not run and no explanation has been received.
 

****

PAULA FARIS  alliteratively, but with no evidence, referred to an "abstinence-addicted athlete" on the May 24, 2012 edition of  Good Morning America.

****

Reporting on DONNA SUMMER's passing, MARK BELLINGER told viewers of the May 23, 2012 edition of WTVF-TV's 5  p.m. newscast that "last year Summer was diagnosed with lung cancer even though she never smoked."  The singer, in fact, was a smoker as footage of her smoking in a recording studio control room while listening to playbacks reveals.

****

When, during the April 22, 2012 edition of CNN's  Reliable SourcesBILL PRESS  referred to JOHN KENNEDY as "the first Catholic with a serious shot at the presidency," Press ignored the fact that AL SMITH received 40.8 per cent of the popular vote (and 87 electoral votes) during the 1928 presidential election.

****

CHARLES OSGOOD told viewers of the April 22, 2012 edition of CBS' Sunday Morning that DICK CLARK was known as "America's oldest teenager."  Clark was actually known as "America's oldest living teenager."

****

CHRIS JANSING reported on the April 18, 2012 edition of NBC NIGHTLY NEWS  that DICK CLARK “launched” MICHAEL JACKSON's career.  Jansing confuses Clark with ED SULLIVAN.

****

Daily editions of THE TENNESSEAN  note that the newspaper "values accuracy" and include a  phone number as well as email and snail-mail addresses readers may use to "report factual errors."  A factual error in The Tennessean's May 11, 2012 print edition concerning an observer at an annual shareholders' meeting being identified in a captioned photo (credited to GEORGE WALKER IV) on the front page of the newspaper's business section as a shareholder was reported but never retracted.

Similarly, The Tennessean failed to take responsibility for an Associated Press-generated photo that ran in the May 16, 2012 edition of the newspaper.  The photo identifies KATHLEEN ALEXANDRA "KICK" KENNEDY as the daughter of MARY RICHARDSON KENNEDY.  The correct designation would be step-daughter.

****

PIERS MORGAN referred to "country queen" TRISHA YEARWOOD on the April 13, 2012 edition of PIERS MORGAN Tonight.  The Queen of Country Music is, of course, KITTY WELLS as REBA McENTIRE informed Morgan during the  March 30, 2012 of the same program when Morgan suggested the title was a "fitting" description of Reba: You ARE the queen of country.  I mean, lots of people are called the 'queen of country,' but I've done a little record check of my country fans- the ones who are experts- and they tell me there's only one queen.   There are princesses- DOLLYEMMYLOU.  But there is only one queen."

As Morgan paused, McEntire responded emphatically: "Kitty Wells."  Piers, who apparently has never heard of Wells,  asked "Is that who you think?"

Subsequently sensing, or perhaps reacting to subtle instruction, that it wasn't a personal opinion but an historical appellation that was at issue, Morgan revised his description of McEntire, indicating that (in his opinion) she is the "reigning queen of country."

The exchange came following an earlier segment of the program during which TOUR criticized the British expatriate, who has been in the U.S. for six years,  for being ill-informed about America's racial sensitivities, saying "You are too new to the situation to fully understand what's going on here, and what's really at stake for America."

Morgan's response?  "What a loud of fatuous nonsense you speak, don't you
TOUR?


****

Reliable Sources anchor HOWARD KURTZ failed to correct his guest, MARISA GUTHRIE, when Guthrie indicated on the April 8, 2012 edition of the CNN program that "60 Minutes has been on the air for 60 years."  The CBS News Sunday night staple debuted on September 24, 1968.

 ****

TOM RANDLES mispronounced the (Hebrew) word charoset, haroset or charoses as "hairoset" (the variant, English spellings of the Hebrew,  חֲרֽוֹסֶת , are all pronounced the same way, with emphasis on the second syllable: ărōset) during the April 6, 2012 edition of WSMV-TV's 5 p.m. newscast.

  ****

JIM AVILA  referred to Kroger as "Krogers" during the March 26, 2012 edition of ABC's World News.

 ****

BARBARA WALTERS erred during the March 12, 2012 edition of ABC's The View when she referred to the Federal Communications Commission as the "Federal Communications Committee."

 ****

During the March 11, 2012 edition of 
CBS' Sunday Morning, MO ROCCA suggested an opinion was a statement of fact when he indicated that FRED GWYNNE was "best known as Herman Munster."  An earlier generation of Gwynne fans could make a persuasive argument that the actor is best known or equally known for his role as as Officer Francis Muldoon on Car 54 Where Are You?

 ****


PAUL BOYD referred to ORSON BEAN on the March 1, 2012  segment of Inside Edition as a "talk show host."

Bean was a game show panelist and author and occasional entertainment program host, but he was never famous for hosting a talk show.


 ****

ROBIN ROBERTS' introduced  BILL WEIR's "exclusive" report on "the company that makes those gadgets that millions of us love" on the  February 21, 2012 edition of ABC's  Good Morning America.  However, following Weir's report, one in a series on the same subject airing not only on GMA, but also World News and Nightline, the claim to exclusivity as well as the motivation for the report began to unravel.

Billed as Apple's Magic Factory, the subject of Weir's report was that of Apple's biggest supplier, China's Foxconn factory.  The factory, a scene of explosions that have killed or maimed workers and suicides among under-aged laborers forced to work overtime, according to Weir had received such bad publicity that "as pressure mounted, they invited not only us but also the Fair Labor Association, a trade association, to audit Foxconn, publish the results, no matter how [detrimental], talk to anyone and go anywhere we wanted."

In the process Weir found workers complaining about low pay and performing repetitive tasks.  They were surrounded by suicide nets, though, Bill indicated, incidents of suicide among Foxconn workers were lower than elsewhere in China.

Though Weir admits that  "by our standards, this is real soul-crushing work," nothing Bill found rose to the level of that which prompted the investigation.  And, at the close of the report, Weir's disclaimers to the effect that his network's (ABC) parent company (The WALT DISNEY Company)'s CEO sits on Apple's Board and that STEVE JOBS' estate is Disney's largest shareholder were cited to establish that "When Apple came calling I said those ties would have no bearing on our reporting and, though we saw no egregious  [violations], if the Fair Trade Association does find them we'll report those as well going forward."

Even if it's not sweeps month?  And who's going to hold Weir and ABC to their word?

 ****

WHITNEY HOUSTON'S death sparked erroneous reports on February 17, 2012 from ALISON HARMELIN, LINDSEY DAVIS and countless other rip-and-read reporters that ARETHA FRANKLIN was Houston's godmother.  In reality, DARLENE LOVE was Houston's godmother.'

 ****

JIMMY CARTER referred to JOHN CARTER CASH as "JOHN R. CASH" during the 4 p.m.. and 5 p.m. editions of WSMV's February 14, 2012 newscasts.

                                                                                           ****

Fox 17 Anchor ERIKA SHAFFER appeared to need a grammar when she indicated during the station's January 21, 2012         9 p.m. newscast that "ANNETTE HOARD said her and her staff..."


 ****


When WYNTON MARSALIS recalled in a "package report" airing on the January 16, 2012 edition of CBS This Morning that. as a second-grader in April, 1968, he learned that MARTIN LUTHER KING JR. had been assassinated when he was "sent home from school early that day" none of the program hosts (CHARLIE ROSE, GAYLE KING and ERICA HILL) pointed out that the program's segment producer(s) failed to catch the fact that Marsalis' recollection is erroneous:  King was shot a 6:01 p.m. Central time and was pronounced dead a little over an hour later (7:05 p.m.).



 ****

HOLLY THOMPSON "informed" viewers of
WSMV-TV's January 13, 2012 noon newscast that a cause of death could not be established by indicating "That's what an autopsy's hoping to learn."

 ****

STORME WARREN left English teachers aghast when he referred to the "First Annual Crested Butte Songwriters Festival" on the January 19, 2012 edition of Headline Country.

 ****

When CHARLIE COLLINS' January 12, 2012 death was noted two days later in the The TENNESSEAN's January 14, 2012 print edition, courtesy of an above-the-fold obituary with PETER COOPER's byline, the final paragraph noted that "Funeral and survivor details are not yet available."

But right below the fold was a photo of the Grand Ole Opry star and death notice that listed Collins' survivors, funeral and burial details!

The copy desk caper occurred following DEMETRIA KALODIMOS' voice-over announcement of Collins' death on the January 13, 2012 edition of WSMV's 10 p.m. newscast.

Kalodimos' announcement came as video ran, not of Collins, but of PETE KIRBY (a/k/a BASHFUL BROTHER OSWALD) who died nearly a decade before!  Demetria made matters worse when she noted that both musicians not only played in ROY ACUFF's band but teamed to form the comedy duo Oz and Charlie, pronouncing Oz incorrectly as "ooze."




 ****


During the January 6, 2012 edition of the  ANTHONY MASON reported on the dire prospects of those  who, having been laid off, have found new jobs.  "In manufacturing, for example, if you've lost your job and been rehired, typically you're taking a 19% pay cut, which, on average, means over the next 25 years you'll lose about $112,000 in income." 

How does this square with ANNE THOMPSON's report on the January 6, 2012 edition of
NBC NIGHTLY NEWS  that Boston College's Center for Retirement Research calculates that if a worker postpones retirement and applies for Social Security at age 70, the retiree's Social Security benefit will be 75% higher "than it is at 62"?

If the Center's figures are correct then JEAN CHATZKY's report on the same evening's program, suggesting that the Social Security "payout goes up 8% for every year that you delay taking it" is incorrect.

 

 ****



When BRIAN WILLIAMS
reported on the January 4, 2012 edition of  NBC NIGHTLY NEWS that the reopened investigation of NATALIE WOOD's November, 1981 death failed to produce any new leads, Williams quoted a Los Angeles Sheriff's Department's spokesperson who "blamed a book for the publicity blitz."

Williams failed to explain that the publicity blitz that pressured the department to reopen the cold case occurred some 20 years after Woods case; one year after the November 2010 publication of the book in question.

 ****


STORME WARREN had Headline Country: Year in Review viewers scratching their heads when he suggested, during the December 28, 2011 telecast, regarding plans for TIM McGRAW-KENNY CHESNEY musical collaboration, that fans "Look for a potential duet."


 ****



STEVE HARTMAN mispronounced "forte" during the December 26, 2011 edition of CBS' The Early Show. 




****



SCOTT ARNOLD mispronounced "Bonaparte" during the December 17, 2011 edition of  WTVF-TV's 6 p.m. newscast.



****


HOLLY THOMPSON told viewers of
WSMV-TV's Channel 4 News at Noon's December 16, 2011 edition about the arrest of a woman  who was charged with embezzlement.  Thompson identified the woman, mentioned other details, such of the amount of the bond, but failed to mention the name of the victimized jewelry store or its owner!



****


The Tennessean's CINDY WATTS correctly identified CHARLIE MONK as the "self-proclaimed Mayor of Music Row," in the newspaper's December 12, 2011 edition.  However, in so doing Watts failed to mention that Monk curiously continues to ignore the fact that, historically, the honorary title belongs to CHARLIE LAMB.



****



STEPHANIE SY told viewers of the December 2, 2011 edition of ABC's Nightline that in the sports world "There aren't many famous men who advertise their virginity, save for TIM TEBO who's been called the only virgin in the NFL." 

In reality, Sy might have cited Tebo as this generation of professional athletes' A.C. GREENE, presuming she's even heard of the retired NBA basketball star.




****


BOB MUELLER referred to BILLY McKNIGHT as BILLY KNIGHT during the December 1, 2011 edition of WKRN-TV's 10 p.m. newscast.



 ****



BILL O'REILLY misspoke, referring to "ROGER WILLIAMS" (rather than ROGER MILLER) as the "Dang Me guy" during the December 1, 2011 edition of The O'Reilly Factor.

 ****




60 Minutes anchor LESLEY STAHL appeared grammar-challenged when, moderating a discussion at New York City's Symphony Space (taped on October 18, 2011) that aired on C-SPAN's Book TV November 26, 2011, Stahl announced "I happened to have wrote down ..."


 ****



Reliable Sources anchor HOWARD KURTZ  mispronounced SHARON BIALEK's surname during the November 13, 2011 edition of the program.



 ****




The Tennessean
's ERIN QUINN (or her copy editor) misspelled RICK BOLSOM's surname in an article published in the newspaper's October 30, 2011 edition, while the newspaper's managing editor, MEG DOWNEY has yet to reply to email requests for written clarification, that would assure that Downey is not misquoted, re: statements made during an October 20, 2011 phone conversation during which Downey was asked why the The Tennessean refuses to allow the subject of a defamatory, and otherwise factually inaccurate wire story, published in the newspaper the opportunity to respond, and to accurately state Downey's position on why an unaddressed violation of the U.S. and Tennessee constitutions, that now threatens to clog appellate courts in both Tennessee and the rest of the country, does not warrant The Tennessean's coverage.



 ****



Neither Moderator DAVID GREGORY nor Meet the Press' guest panelists corrected Gregory's mentor, TOM BROKAW during the October 30, 2011 edition of Meet the Press when Brokaw, likely launching his (late) former fellow NBC News anchor EDWIN NEWMAN in some serious grave-spinning after Brokaw, having earlier in the program referred to PAT ROBERTSON as "Pat Roberts," apparently guessed that "faux passers" is the plural of a common French phrase, faux pas.  Faux pas refers to one or more instances of the same slip, blunder, or false step as applicable.


 ****




JONATHAN MARTIN mispronounced JONATHAN MEADOR's surname during the October 29, 2011edition of WSMV-TV's 9 a.m. newscast
.

The same evening, Martin and ALAN FRIO repeated the error while Frio additionally erred by referring to "Harding Pike" as being in "South Nashville"  during the 6 p.m. edition of the station's newscast.  Later in the evening Frio once again mispronounced Meador's name during Channel 4's 10 p.m. newscast as did SCOTT ARNOLD and BRENT FRAZIER during the October 29, 2011 edition of WTVF-TV's 10 p.m. newscast,  ERIN HOLT during WKRN-TV's respective late night newscast  of the same  evening and, once again, Martin on WSMV-TV's 6 a.m. October 30, 2011 newscast.

Not to be outdone, CARA KUMARI also mispronounced Jonathan's surname during the 6 p.m. edition of
WSMV-TV's 6 p.m. October 31, 2011 newscast.


 


 ****



During a segment of th
e October 28, 2011 edition of ABC's The ViewELISABETH HASSELBECK mispronounced the late movie star DEBORAH KERR's surname.   Not only was there no correction, segment guest HAL RUBENSTEIN repeated Hasselbeck's error.


 ****




JENNIFER JOHNSON couldn't bring herself to utter the word "vibrator" as she referenced a news item about a Transportation Security Administration employee leaving an inappropriate note for the traveler, in whose bag the inspector found the sex toy, on the October 25, 2011 edition of WSMV-TV's 5 p.m. newscast.  Johnson spoke of an "adult personal item" teasing (no pun intended) co anchor
TOM RANDLES  by adding "I wonder what it was."  Randles replied "It wasn't something for a five year-old.  We know that."

 ****



TOM RANDLES referred to AMY GRANT as a "country-music superstar" during the October 20, 2011 edition of WSMV's 10 p.m.  newscast.

 ****



Grammar-challenged AMANDA HARA referred to "less people" on the October 20, 2011 edition of WTVF's 5 p.m. newscast.



 ****


CARLEY GORDON mispronounced THOM SCHYLER's surname as "Schuler" (the correct pronunciation is "Skyler") during the October 16, 2011 edition of WSMV's 6 a.m. newscast.  The same evening, ALAN FRIO repeated the error on the 10 p.m. edition of the station's newscast.



****


BARBARA WALTERS erred during the October 11, 2011 edition of ABC's The View when she referred to her first cousin ARLENE's daughter as Walters' second cousin.   NANCY  SHEVELL is Barbara's first cousin once-removed.






****




In preparation for her report airing on the October 11, 2011 edition of NBC's Today, JENNA WOLFE interviewed SARAH BROKAW.  Wolfe identified Brokaw as a "therapist and author," but failed to disclose that Sarah is also TOM BROKAW's daughter.  The latter is relevant because the "retired" NBC news anchor continues to serve as a "special correspondent" for the peacock network.





****





NBC News' TRACIE POTTS'  October 10, 2011 report on the 2012 election's Republican presidential candidates focused on the candidates' reaction to what Potts termed "MITT ROMNEY's Mormon religion."   Curiously, when Potts put the question to JON HUNTSMAN neither alluded to the fact that Huntsman is also a member of the Church of Jesus Christ of the Latter Day Saints, let alone what impact that fact, or the fact of two members of the Church are seeking the GOP's presidential nomination, has or will have on the race.


****




ABC News Correspondent JONATHAN KARL erred when he reported during the October 5, 2011 edition of  Good Morning America that 867-5309  was "the only hit song ever written about a phone number.  Two decades before the TOMMY TUTONE chart-buster, THE MARVELETTES hit with Beechwood 4-5789 (in 1962), while WILSON PICKETT covered The Marvelettes' smash with 634-5789 in 1966.  (There have been several other, though less popular, phone number song recordings.) 





****



LARRY FLOWERS, reporting a story for WSMV's September 30, 2011 6:30 p.m. newscast referred to "order of protections."  I is believed that Flowers meant "orders of protection."



****

CHRIS BUNDGAARD told viewers of WKRN-TV's September 29, 2011 6 p.m. newscast that JOHN SEBASTIAN  "sang classics like 'Welcome Back, Kotter.'  The television show's theme song's actual title was Welcome Back.



****



KACY HAGERTY mispronounced Nashville's Deaderick Street during the September 22, 2011 edition of 
WSMV-TV's More at Midday.



****




JONATHAN MARTIN mispronounced KARA KENNEDY (ALLEN)'s first name during the September 18, 2011 edition of WSMV-TV's 6 a.m. newscast
.   CHARLES OSGOOD told viewers made the same mistake during the September 18, 2011 edition of CBS' Sunday Morning.


****




ANNE HOLT alerted viewers during the September 12, 2011 edition of Channel 2 News at 4:30 p.m. to a DIANE SAWYER interview "expected to air Monday, November 14th at 10 p.m." 

Holt must have been reading from a network news release. Nashville is in the Central Time Zone where the program will air at 9 p.m. 



****


Strange things are afoot at The Tennessean.  Amid parent company Gannett-generated system-wide local-level layoffs, the newspaper announced that readers could "win a spot as a newspaper columnist."   Reading the fine print, the opportunity was a commitment to run the "winner"'s weekly column for eight weeks.

Applicants were to submit two original, and not previously published, 500-word columns and a "one paragraph biography that also tells why you want to write the column."

Following the July 22, 2011 deadline for submissions, an anonymous panel was to narrow the contestants to 10 finalists, with the finalists' submissions being published  in the newspaper's print and online editions beginning August 9, 2011.  "We will ask readers to vote online or by regular mail for their favorites."

Professional columnists were not excluded  from writing the "audition" columns and, after receiving reassurance that the venture was not solely a popularity contest (e.g., Editorial Page Editor DWIGHT LEWIS and Editorial Writer TED RAYBURN were ultimately in charge of the selection process), I entered the competition only to learn on August 9, 2011 that no entrant's column had been published that day.

When I inquired about this lapse, sans any published explanation, I was relieved that, unlike a similarly-announced venture that invited reader's editorial participation, this one had not been quietly abandoned.  Rather, publication of the first finalist's entry would begin with The Tennessean's August 16, 2011 edition.

Still, there was no public explanation of either the delay nor the fact that it was not to be the work of 10 finalists that would be published, as apparently only eight finalists were ultimately selected.   As photographs of the finalists began to run, and no photograph had been requested of me, I realized I was not a finalist.

As the identities of all eight finalists became known, I thought it strange that six of the eight were men!  So much for gender parity, assuming, with women being the majority, in 2011 this should even be necessary.

The voting process ended in August with one of the males emerging as the popular vote winner, with no information provided as to the purity of the polling process.

With a publication date of September 6, 2011 for the "winner"'s first column, attention had been diverted with the news breaking everywhere during the previous month, EXCEPT in The Tennessean's print edition, that Executive Editor  MARK SILVERMAN  was leaving the newspaper.


****



When BRIAN WILLIAMS
sought to inform viewers of the August 31, 2011 edition of  NBC NIGHTLY NEWS that the network would carry the September 7, 2011 Republican 2012 Presidential Candidates' Debate, Williams did so with an uncharacteristic (and uncorrected) slip of the tongue: "We- NBC News- is televising....."



****


WTVF-TV  anchor  RHORI JOHNSTON offered one for an outtakes reel during Channel 5's August 24, 2011 6 p.m. newscast.  Transitioning from a live report, regarding a fatal attempt of a pedestrian trying to cross the street at an intersection of  seven-lane Fort Campbell Boulevard  Boulevard, during which the reporter demonstrated the danger during a 14-second run.  Perhaps suggesting to viewers that  the dangerous demonstration, on the heels of a fatality, was a grandstanding stunt, continued rather insensitively,  "On a more serious note..."


****


CMT Insider bills itself as a "weekly magazine show that explores... news" but it is not above blatant conflicts-of-interest and outright deception as evidenced on the August 20, 2011 edition of the program.

A "news" feature on the PISTOL ANNIES was followed by a commercial for the trio's debut CD, Hell on Heels.  This was followed by a tease: "Next, country music legend GLEN CAMPBELL's first interview about his struggle with Alzheimer's."

If viewers thought this mean that Campbell gave the program his first post-diagnosis (which would not be Alzheimer's Disease anyway, because unlike dementia, Alzheimer's can only diagnosed via an autopsy), they thought wrong.  That scoop goes to Rolling Stone. as CMT Insider somewhat acknowledged when, returning from the commercial break, it was announced that "Rolling Stone give CMT Insider an exclusive first look at its September 1st issue, featuring an article on ailing country legend Glen Campbell.

But the magazine's subscribers had already received September 1st issue before CMT's "exclusive first look" that proved to be neither and the content of the article was further rather softened and misrepresented by a reference in the article to Campbell's remembering "being insulted by FRANK SINATRA."

In reality, the reference (on Page 46 of the magazine's September 1, 2011 issue) is to Campbell's being "starstruck" when he played on Ol' Blue Eyes' Strangers in the Night session.  Campbell recalls staring "at Sinatra so long [Sinatra] pulled the producer aside to complain... ''Who's the fag down there looking at me?'"

PATRICK DOYLE, the article's author, does not describe the singer as "being insulted."  Rather, Doyle says "Campbell cackles" at that memory.

 

****


There are several things to be taken into account when addressing CHRISTINE O'DONNELL's walking out during an appearance on the August 17, 2011 edition of CNN's PIERS MORGAN Tonight.  The first is that the program generally airs live-to-tape.

In the above-referenced instance, the opening of the telecast previewed what was to follow as Morgan announced that the walkout had occurred and invited viewers to watch how it unfolded.

Recounting what he regarded as O'Donnell's rebuff on the August 18, 2011 edition of the program, Morgan said "What I found extraordinary was her statement today.  She gave a few reasons for why she'd done this and the main one seemed to be that I was obsessed with talking about sex.  Well, you could see from the clip we just played, I wasn't talking about sex."

Of course, Morgan neglected on that next-evening telecast to show the exchange with Christine O'Donnell of the previous evening, occurring prior to the clip Morgan referenced, during which the CNN program host very clearly tried to engage O'Donnell in a discussion of homosexuality and masturbation.

.


****



The August 17, 2011 edition of WSMV-TV's 4:30 p.m. newscast featured reporter JOSH DEVINE 's report on SeeClickFix.  Both Devine and the newscast's anchor, ALAN FRIO implied, by directing viewers to the Channel 4 Website, that somehow the station was the source of, and could somehow take credit for, this source of consumer convenience when, in reality, the station was engaging in self-promotion by simply providing a link to the site where viewers could post requests to fix potholes and the like.  


 ****

As host of the August 13, 2001 ABC News special JACQUELINE KENNEDY: Her Words, Her Voice, DIANE SAWYER said that it was "stunning to learn" of Kennedy's oral history. How could this be?  The existence of these recordings, along with the instructions for the timing of their posthumous release, has been known since Jackie agreed to participate in 1964.


 ****





Grammar-challenged HOLLY THOMPSON referred to "less and less people" on the July 21, 2011 edition of Channel 4 News at Noon.  Repeating the error, Thompson incorrectly substituted "less" for "fewer" while anchoring the August 8, 2011 edition  WSMV-TV's Channel 4 News Today.


 ****


NICK BERES  mispronounced DAVID AKEMAN's surname during the July 19, 2011 edition of WTVF-TV's 6 p.m. newscast.


****



NBC's Today meteorologist AL ROKER erroneously referred to the "Grand Old Opry" on the July 18, 2011 edition of the program.




****


NBC's Today Anchor NATALIE MORALES mispronounced the name of NATALIE PORTMAN's daughter, ALEPH on the July 7, 2011 edition of the program.  Fill-in host DAVID GREGORY, who is Jewish, didn't correct Morales. 



****


Grammatically-challenged JACKIE MERETSKY referred to "mother-in-laws" on the July 3, 2011 edition of  Good Morning America.





****


 


WSMV-TV
refused to interrupt its June 29, 2011 Wimbledon telecast to air NBC's network news coverage of a presidential news conference, though a streamer advised viewers the morning's event, carried by Nashville's ABC and NBC news affiliates, could be seen on MSNBC.

****


JOSH DEVINE paused during his reporting of a story on the June 29, 2011 edition of 
WSMV-TV's 6 a.m. newscast, finally confessing to viewers that "There's no other way to say it" as he spoke of a condominium's plan to deal with animal waste pickup.  Calling the action that sparked the plan a moment when a pet "went #2," Devine needn't have sweated the small stuff (no pun intended) had he realized there was another way to describe the dog's activity:  "defecating."
****


WZTV Entertainment Reporter STACY McCLOUD stunned KITTY WELLS fans by referring to DOLLY PARTON as "the Queen of Country Music" on the June 28, 2011 edition of Fox 17 News.  McCloud repeated the characterization in the second part of her two-part  interview with Parton when it aired the following evening.




****



It was a grammatically-challenged RHIANNON ALLY who referred to an author on the June 24, 2011 edition of 
Better  by indicating "She has wrote..."





****



When WNPT-TV repeated the first of its three-part 2009 series titled Nashville: The 20th Century in Photography on June 17, 2011, it did not edit Writer JUSTIN HARVEY's script.  Thus, viewers once again heard Narrator BILL TURNER's redundant reference to Nashville's erstwhile Vine Street Temple as a "Jewish synagogue."  (The same PBS affiliate chooses to tape delay THE CHARLIE ROSE SHOW
, causing time-sensitive topics to appear as dated as "yesterday's news."  New segments of the program initially air on PBS stations beginning at 11 p.m. Eastern Time.  PBS' contract with Rose did include any requirement that that program conflict with other Nashville's 10 p.m [Central Time] newscasts, and as a result a Monday evening program will not air in Music City until the next day, once at mid-morning and then again at 6 p.m.)



****




REGINA RACCUGLIA appeared either sleep-deprived or grammatically-challenged to viewers of WSMV-TV's June 14, 2011 6 a.m. newscast when Raccuglia used the adjective "less" she should have used modified "fewer." 

 

 




****




Viewers of the June 12, 2011 edition of Today heard RICHARD LUI refer to BARRY GIBB's son Gibb named after MICHAEL JACKSON  as "MICHAEL GIBBS."




****




Reliable Sources anchor HOWARD KURTZ was still grasping at comfortable terms to use when describing the nature of the most explicit photo of embattled Congressman ANTHONY WEINER to viewers of Kurtz' June 12, 2011 "live" telecast. Howie finally opted for referencing full frontal nudity as a view of the Congressman "below the waist."



****

JONATHAN MARTIN surprised viewers of WSMV-TV's June 11, 2011 4 p.m newscast by referring to DOLLY PARTON as "the Queen of Country Music."  KITTY WELLS is, of course, "the Queen of Country Music."



****

JOSH DEVINE' reported to viewers of WSMV-TV's June 10, 2011 noon newscast that Prince PHILIP was celebrating his 90th birthday.  DeVine added that the Duke of Edinburgh is famous for having made "politically incorrect statements over the last few years."

His Royal Highness, the Prince, has made such statements over the course of several decades- long before both DeVine's birth and the coining of the phrase "politically correct!"

 


****



DEMETRIA KALODIMOS teased the reporting of  "country singe"  WILLIE NELSON's striking a "plea deal to keep him out f jail" during WSMV-TV's June 9, 2011 newscast, but failed to mention that the plea bargain was hardly "news" since it had been first reported within minutes of the agreement being reached- two days earlier!





****



Fox 17 Anchor ERIKA SHAFFER
mispronounced the word "evangelist" during the June 5, 2011 edition of Fox 17's 9 p.m.  newscast.



****



Reliable Sources Anchor HOWARD KURTZ was startled during the June 5, 2011 "live" edition of the telecast when, during a discussion of the Congressman ANTHONY WEINER scandal, Gawker's MAUREEN O'CONNOR summarized Weiner's dilemma as "taking a picture of his dick and getting caught doing it."

Kurtz' response?:  "OK, as I was saying, Gawker does have a different way of talking about those things.  It's not a word that I would use on the air."  (Glad you qualified that, Howie!)

Ten minutes elapsed and then Kurtz added, before going to the program's first commercial, "I do want to apologize for that one term that was used.  I think that 'penis' is a much more adult term, at least for cable television.



****


Morningline host NICK BERES brought everything but his pom-poms when he interviewed STEVE MOORE, interrupting the last 15 minutes of the hour-long "Open Phones Thursday" (June 2, 2011) weekly edition to justify receiving media credentials.  (Most controversial organizations are represented on the program by opposing viewpoints, though Morrningline always gives the CMA a pass.)

"I know that it's bigger and better than ever before," Beres chirped to Moore in advance of the gathering that sent hundreds of dehydrated fans for treatment by paramedics  (some fans were even hospitalized) in 90 degree heat where the price of  bottled water began at $2 a pop before competition- if not human compassion- made the prices more reasonable.  "We want to be there."

After Moore gave his unpaid advertisement for the event, Beres said "We have some fans who want to call in and ask questions."

Only then did Nick give out the phone number, as both he and Steve tried to ignore with each slowly passing minute, as they ran out of things to promote about the event, that now calls were coming in.

After cutting to every available commercial, Beres decided his producer should rack up the Fan Festival film footage from past years so he could suddenly end the program, announcing "We're going to a away a little earlier, so you can see..."  
 





****




When CHRIS CONNELLY interviewed FRANK SINATRA's widow BARBARA, on the May 31, 2011 edition of Good Morning America Connelly offered an explanation to viewers about a photograph from Barbara's new book, enlarged to project on the TV screen, showing Sinatra's widow with a man who was clearly not Frank,   Chris noted that prior to Frank, Barbara had been "married to another man."

Perhaps Connelly did not know that the ex-husband photographed with the author was, in fact, ZEPPO MARX!





****



BILL O'REILLY first incorrectly referred to MIKE DOUGLAS as a "late-night talk show host" during the May 24,, 2010 telecast of The O'Reilly Factor.  No correction was made during either during the "live" broadcast nor when the erroneous segment was repeated on the May 30, 2011 edition of the program.


****


JEFF GLOR dedicated a segment of the May 30, 2011 edition of CBS NewsThe Early Show to "those we've lost at CBS News" during the last five years."  Among those Glor mentioned was KIMBERLY DOZIER, quickly admitting that Dozier, who has since joined the Associated Press, is still alive.

Among those Glor did not mention was DANIEL SCHORR.  Schorr's 23-year career at the Tiffany Network, as CBS was then known, began in 1953.  Though fired from the network in an act of classic stupidity, Glor should have mentioned Schorr who died in 2010.


****

The May 29, 2011 edition of CBS' Sunday Morning featured DAVID POGUE's  report on America's space program titled "The End of An Era."  Chronicling the program's miscues, Pogue mentioned the Challenger (1986) and Columbia (2003) disasters, but Pogue failed to mention the 1967 launchpad fire that killed Apollo 1 astronauts VIRGIL "GUS" GRISSOM, EDWIN WHITE II and ROGER CHAFFEE.

****

During The View's May 27, 2011 telecast,  SHERRI SHEPHERD  asked JANE SEYMOUR if the actress had indeed made comments Seymour was "allege" to have made to CNN ten days earlier.  While Seymour used her May 27th exposure shot to apologize for, and to attempt to backtrack from her earlier remarks (made on-camera in response to a question from a major cable network news operation while walking the red carpet during a "live" telecast), mischaracterizing Seymour's words in order to suggest there was a possibility she had not said them was, ironically, the inaccuracy demanding viewers' attention.


****


JIM MORET's reporting on the May 25, 2011 segment of Inside Edition was misleading, exaggerated and ultimately much ado about nothing.

Moret teased a segment that would divulge "what MARIA SHRIVER's brother is telling only Inside Edition."

As it turned out, ROBERT SARGENT SHRIVER III wasn't telling Moret anything!

As the tabloid TV show's cameras attempted an outdoors ambush interview,  the pedestrian simply smiled as the cameras approached and kept on walking and grinning in response to the questions being fired at him.

Moret admitted as much, summarizing the short segment by noting "We caught up with Maria Shriver's brother, BOBBY who stayed mum about the family drama."

****


During
 the May 22, 2011 edition of WSMV-TV's  10 p.m. newscast, ALAN FRIO introduced a segment commemorating the 50th anniversary of the Freedom Rides by reminding viewers about the 1961 movement to end segregation and this "group of brave African-American young men broke that cycle."

Of course, back in 1961, none of the participants would have been referred to as "African-American."  Further, Freedom Riders were not only male and black, they were were white, female and/or Jewish.



****



When MARK BARABAK appeared on the May 22, 2011 edition of CNN's Reliable Sources, host  HOWARD KURTZ  praised the Los Angeles Times reporter for breaking a news story.  In response, Barabak indicated that he was not solely responsible but rather a "group of reporters that work at the paper" contributed to the revelation and that he wanted to make sure "they get credit as well."

At that point neither Barabak or Kurtz credited the staffers by name.



****




BARBARA WALTERS apparently had a senior moment during the May 17, 2011 edition of ABC's The View.

Walters, referring to MARIA SHRIVER, indicated "Maria's father has Alzheimer's." (ROBERT SARGENT SHRIVER JR. died January 18, 2011).



****



During the May 16, 2011 edition of CNN's PIERS MORGAN Tonight, Morgan asked newlywed  MARIE OSMOND about remarrying her first ex-husband (of three years), STEVE CRAIG.

Morgan cut to the chase, asking Osmond "Why did you split up then?  What was wrong then?'

Osmond replied that 29 years ago when they first married the couple was "Too young.  The world was watching us under a microscope.  Just a lot of things went into play, but you move on. The thing I feel fascinating about now is that he's so sweet.  He's still the core of who I fell in love with."

Had Morgan pressed for specifics or his producers provided the research,  Piers might have charmed Marie into admitting that she obtained her divorce on grounds of "mental cruelty"  (at a time when "irreconcilable differences" would have been legally sufficient) amid rumors of Craig's extramarital behavior of such concern to the LDS church that Steve was placed on disciplinary probation.



****





ALAN FRIO 
mispronounced JANET NAPOLITANO's surname during the May 8, 2011 edition of  WSMV-TV's 10 p.m. newscast,




****

JIMMY CARTER's "live" remote  interview with CHARLIE DANIELS during the May 3, 2011 edition of WSMV's 10 p.m.  suggested to viewers, thanks to the wrong superimposition, that Carter was chatting with BRAD PAISLEY.




****




Writing in the Editor's Letter column in the May, 2011  issue of NFocus, ELLEN NELSON refers to "meteorologist BILL
HALL."  The former WSMV-TV weather forecaster's retirement was arguably hastened by the fact that, in the age of degreed meteorologists, Hall was merely a popular TV personality.




****



Was Republican political adviser MARK McKINNON in violation of network standards when guest pundit McKinnon uttered the word "bullshit" on the April 17, 2011 live telecast of 
CNN's Reliable Sources?  And was host  HOWARD KURTZ  not remiss in extending an apology to his audience following McKinnon's remark?


****


During the April 14, 2011  edition of
WTVF-TV Channel 5 's 10 p.m., newscast, HEATHER GRAF remarked "That little boy, we are told, is in stable condition."

Of course, Graf's reporting lacks not only a source but, a true medical condition. For, as reporters apparently repeatedly need to be reminded, "stable" simply means that vital signs have been stabilized and that the patient's condition is no better and no worse.  But no better and no worse than what? If the extent of tan initial injury or illness has not been fully disclosed and the prognosis (and the patient's progress in relation to that prognosis) is unknown, then "stable" is a meaningless term indicative of nothing more than pr spin.

There was a similar lack of transparency in  Channel 5's failure to report on this newscast, nor any other, a lawsuit SUSANNE FRENSLEY, Tennessee's 2007 "schoolteacher of the year", filed against the station on April 11, 2011 in Davidson County Circuit Court.


****

On Page 5A of The TENNESSEAN's April 3, 2011 edition, the following notice to readers appeared: “In Sunday’s Life & Travel section, which was printed in advance, a story about the best album category in the Academy of Country Music Awards misspelled the name of author and music historian ROBERT K. OERMANN. The Tennessean regrets the error.”

An obvious, apparently deliberate, omission in the mea culpa?  Disclosure that Oermann is the newspaper's former longtime entertainment reporter!  

****

 

 

Referencing Prince WILLIAM's younger brother during a segment of the March 31, 2011 edition of ABC'S Nightline,  BOB WOODRUFF indicated that "technically his title is His Royal Highness Prince HARRY of Wales." Actually, Harry is the nickname of Prince HENRY CHARLES ALBERT DAVID.




```****

 WSMV-TV's  JENNIFER JOHNSON mispronounced Ojai (California) during the March 28, 2011 edition of Channel 4's noon newscast.

   ****


WZTV-TV Anchor SCOTT COUCH told viewers of the March 21, 2011 edition of the station's 9 p.m. newscast that FERLIN HUSKY's casket was "wheeled into (church) followed by is 10 children."  Husky  was the father of 10 but two of those children predeceased him.


****

Weekend Anchor CHRISTINE MADDELA  mispronounced RALPH MACCHIO's surname during the March 20, 2011 edition of WKRN-TV's 5 p.m. newscast. 


****

BARBARA WALTERS indicated that  ELIZABETH TAYLOR was "banished" from the Catholic Church during the March 23, 2011 edition of  ABC's The View.  In reality, Taylor was a practitioner of Christian Science by birth who, after flirting with Catholicism, decided against conversion after she learned it would require bringing up her children in the Church. Ultimately, Taylor converted to Judaism and, like Jesus, died a  Jew.

****

Anne Holt referred to CHRISTIANE AMANPOUR as  “Christine Amanpour”during the 4 p.m. edition of WKRN's  March 18, 2011 newscast.

****



AARON SOLOMON referenced, though not by name,  two small black boxes with black straps attached as he explained a ritual of  Jewish worship during the March 14, 2011 edition of WSMV's 6 a.m. newscast.  We trust Solomon knows how to pronounce "tefillen."

****

Attempting to quote DON HEWITT's four word response as to what makes a good Sixty Minutes feature,  CHARLIE ROSE misquoted Hewitt during the March 14, 2011 edition of The Charlie Rose Show.   "Go tell a story,"  was Rose's recollection of Hewitt's famous recommendation: "Tell me a story."

****


WZTV-TV 's Weekend Anchor ERIKA KURRE managed to mispronounce both the words "papacy" and "beatification" during the March 12, 2011 edition of the station's 9 p.m. newscast.

****

WSMV-TV's  JENNIFER JOHNSON told viewers during the station's February 23, 2011 noon newscast that "LINDSAY LOHAN will be back in court today.” (Her case having been heard, Lohan left the courthouse nearly an hour before the Channel 4 news report.)


****

Following much advance publicity and promotion of PAULA JONES' appearance on the February 23, 2011 edition of ABC's  The Viewviewers failed to receive any explanation as to why Jones did not appear on the program.


****

OPRAH WINFREY referred to "maid of honors" on the February 11, 2011 edition of Oprah.

****

“It’s a fiction novel.”  So said  TOM RANDLES  about an author's work on the February 3, 2011 edition of WSMV-TV's noon newscast.

****

 

WZTV Entertainment Reporter STACY McCLOUD  referred to KENT BLAZY as Kevin Blazy during the February 3, 2011 edition of the station's 9 p.m. newscast.

****

Let's have nothing further to say about KATIE COURIC's observation on the February 2, 2011 edition of the CBS Evening News that “The roots of the uprising trace back farther than that.”  

****

During the January 22, 2011 edition of WZTV-TV's 9 p.m. newscast, ERIKA KURRE referred to R. SARGENT SHRIVER, JR. as "the father of six."  Shriver fathered five children: Robert III, Maria, Timothy, Mark and Anthony Shriver.


****

TOM RANDLES  reported during WSMV-TV's January 17, 2011 noon newscast that JOHN EDWARDS mistress had been in hiding "along with ANDREW YOUNG."  (Edwards' team never "hid" Young.)

****

On the January 17, 2011 edition of  ABC's World News DIANE SAWYER repeated a common mistake by referring to "Ron Regan, Jr."  an erroneous identification of she made on the same network newscast three days earlier.  BILL O'REILLY made the same error on the January 17, 2011 edition of The O'Reilly Factor.  (RONALD PRESCOTT REAGAN, the son of RONALD WILSON REAGAN,  is technically not a "junior.")  

****

During the January 14, 2011 edition of Channel 4 News at Noon, WSMV-TV's  JENNIFER JOHNSON referred to the "beautification" of Pope JOHN PAUL II. Johnson is apparently unfamiliar with the declaration of beatification.




****


Host HOWARD KURTZ remarked on the January 9, 2011 edition of Reliable Sources that CNN, Fox News and NPR got it wrong when they initially reported that Representative GABRIELLE GIFFORDS had been assassinated.   Kurtz should have added, to what he implied was a complete list of news organizations that didn't check their facts before jumping to the same erroneous conclusion, abcnews.com.   And how was it that ethics-challenged JOE KLEIN was chosen to appear on the same edition of the program  to comment on the ethics of news organizations' reporting?


****




ALAN FRIO created some interesting imagery for viewers of the January 8, 2011 edition of 
WSMV-TV's 10 p.m. newscast, referring to a couple, noting  "both are confined to a wheelchair."


****

Reporting on unwed mother-to-be Actress NATALIE PORTMAN's pregnancy (a contradiction of the Orthodox Judaism in which Portman professes to believe) on the December 28, 2010 edition of NBC's TodayNATALIE MORALES commented "It has been a good year for Natalie.... Congratulations to her!"  ANN CURRY chimed in "That is so great!"



****

MARTIN FLETCHER December 25, 2010  NBC NIGHTLY NEWS  report on QUEEN ELIZABETH referred to Her Majesty as "The 84-year-old monarch, who, in the next few days will become a great grandmother.”   (By which grandchild?  Fletcher didn't say, but if he had he would have said PETER PHILLIPS11th in line to the throne, who, along with his Canadian-born wife, AUTUMN, are the expectant parents.)



****


Whoops!  HEATHER BYRD reported on page 5 of the December 23, 2010 edition of Nashville Metromix on "LITTLE JIMMY DICKENS celebrating his 90th birthday party at Rippy's Bar & Grill on Saturday."  (Trouble was, the December 18th party was postponed- till January 10, 2011!

****

 

Following an interview with JOE BIDEN on the December 19, 2010 edition of NBC's Meet the Press, host DAVID GREGORY wished the vice-president a "Merry Christmas."  In response, Biden wished Gregory, who is Jewish, the same.


 
****

During the December 17, 2010 edition of CNN's Parker & Spitzer, ELIOT SPITZER, musing about the KENNEDYs,  rhetorically asked viewers "Remember when TEDDY and the rest of the clan so memorably endorsed OBAMA as the inheritor to their legacy?"  While it is true that Ted, CAROLINE and PATRICK endorsed the President, KATHLEEN KENNEDY TOWNSEND, KERRY and ROBERT KENNEDY JR. endorsed HILLARY CLINTON.  


****
Do you wonder what mothers-in-law think of AUDRA LOWE and HEATHER CABOT referring to "mother in laws" during the December 22, 2010 edition of Better?

****

Previewing the station's late night newscast,  TOM RANDLES  preferred to tease viewers of  WSMV-TV's December 13, 2010 6:30 p.m. newscast (rather than inform them) when he proclaimed "Walgreen's is hacked.   Some of your information may be at risk.  Details at 10."


****

During a report on the November 8, 2010 edition of WSMV-TV's 6 p.m. newscast JEREMY FINLEY posed the question "Do You think the government is taking this serious enough?"   Seriously!




****



BARBARA WALTERS referenced BILL O'REILLY walking off ABC's The View during the October 25, 2010 edition of the program, NPR's firing of  JUAN WILLIAMS and MEL GIBSON's legal problems, all the while maintaining that she remains neutral on such news items because (even though she's cut her schedule back to only one [entertainment] special a year), she is a member of ABC News' division.  Walters further sought to distance herself from participation in the panel-style show discussion by indicating that The View  is less her show than that of her co-hosts because her appearances on the program are limited.

Of course, as co-producer of The View, Walters exercises her authority re: what "hot topics" are discussed on the program.  And, when she indicates that she wouldn' t have Gibson on the program if her cohosts were against being on the set with him, she should have explained why.  Walters has previously done solo interview spots on  The View.


****
Host HOWARD KURTZ referenced alleged cellphone photos of BRETT FAVRE’s "male organ" during the October 17, 2010 telecast of Reliable Sources. Since when did penis become a dirty word?
****


In his report during the October 16, 2010 edition of Channel 5 News at 6 p.m., JEFF TANG referred to a shooting victim being in n "stable condition."

As reporters apparently repeatedly need to be reminded, "Stable" simply means that the vital signs have been stabilized and that the patient's condition is no better and no worse.  But no better or no worse than what?  If the extent of an initial injury or illness has not been fully disclosed and the prognosis (and the patient's progress in relation to that prognosis) is unknown, then '"stable" is a meaningless term indicative of nothing more than pr spin.



****


Fox 17 News proudly proclaimed, during the station's October 16, 2010 edition of its 9 p.;m. newscast,  its "breaking news" on a Clarksville, Tennessee murder and related Hopkinsville, Kentucky kidnapping and suicide as being "First on Fox.  In reality, WKDZ Radio got the story first; its report posted earlier that same afternoon (at 4:51 p.m.).

****


LONNIE QUINN referred to today's "country-western music" on the October 16, 2010 edition of of CBS' The Early Show,   I guess the Country Music Association forgot to send Lonnie "the memo!"
****

Kudos to Nashville's WTVF-TV Channel 5 for explaining,  on the October 15, 2010 edition of its 4 p.m. newscast, the legalese language of a proposed hunting and fishing amendment to the state of Tennessee's Constitution.

****

During the October 15, 2010 edition of Channel 4 News at 5 p..m.,  TOM RANDLES  referred to NAOMI and WYNONNA the "Judd Sisters."  Co-anchor DEMETRIA KALODIMOS (formerly the station's entertainment reporter did not correct him). 

  
****


The October 14th edition of The Apprentice contained an uncorrected reference to "Steven Forbes."  STEVE FORBES' full name is MALCOLM STEVENSON FORBES, JR.   

****

When RICK SPRINGFIELD appeared on the October 13, 2010 edition of  The View,  Springfield stated that MEL GIBSON was born in New Jersey.  The statement was never corrected.  Gibson was born in Peekskill, New York.  


****

JOY BEHAR has long maintained that she is ten years younger than is generally reported.  Based on program preview information Comcast provided to its subscribers prior to the October 7, 2010 telecast of The View, Behar’s turned  68 on that day.  Joy's cohosts presented the comedienne with a cake during the show.  Does the fact that the cake was decorated with only five candles (a candle for each decade of  life?), does this mean Joy is really 58? birthday (Comcast info) celebrated on The View October 7, 2010 but cake only had 5 candles and she’s really 58?

****

The October 7, 2010 edition of WSMV-TV's Channel 4 News at 5 p.m. featured DENNIS FERRIER's report on Southern Baptist Seminary President ALBERT MOHLER's insistence that the practice of  yoga is anti-Christian and reaction from a spokesperson for Nashville's YMCA exercise program.  (The "Y"'s exercise program includes yoga class).  "In case you didn't know," Ferrier told the TV news audience, "the "Y' is a Christian-based group.” 

With YMCA being an acronym for Young Men's Christian Association, why would a viewer think otherwise?


****

Reporting a segment (prepared for an earlier telecast of the  CBS Evening News) airing on the October 3, 2010 edition of CBS' Sunday Morning devoted to the 50th anniversary of ABC-TV's prime time animated series',  The Flintstones debut,   RICHARD SCHLESINGER curiously referred to "the actor doing FRED's voice”  instead of crediting  actor ALAN REED by name.




****

 

The September 28, 2010 edition of NBC NIGHTLY NEWS featured JANET SHAMLIAN's report on the Grand Reopening of the Grand Ole Opry.

Shamlian began her coverage by referring to the Opry as the "Cathedral of Country Music;" a curious reference given the historically anti-Catholic, largely Protestant-centric "Mother Church of Country Music."  Shamlian then sought reaction from BRAD PAISLEY whom she referred to as Nashville's "hometown boy."  (Paisley was born and reared in West Virginia.) 




****


During the September 27, 2010 edition of The View, WHOOPI GOLDBERG referred to  Facebook founder  MARK ZUCKERBERG as 
"Mort Zuckerberg."

                                                                                                                      ****


Inside Edition Weekend marked the 50th anniversary of the 1960 presidential campaign during a segment of its September 24th telecast.  Co-anchor PAUL BOYD remarked that "Most people believe JFK won the first... debate."

Since Boyd wasn' t even born in 1960, Paul can't be expressing his own (apparently unsourced) opinion.  So what does Paul know that historians don't?

In reality, DON HEWITT echoed the view of the majority of those who heard the debate "live" on radio.  Hewitt believed that RICHARD NIXON won the debate.  (The relatively few who disagreed viewed the debate on television-where style trumped substance- or, like WILLIAM H. LAWRENCE who covered the debate for the Chicago Sun-Times, thought the mental gymnastics ended in a draw.)




****



Fox 17 News, while failing to credit the Nashville Scene in its reporting of a pending investigation of ASA ANDREW, announced September 24, 2010 that it will no longer feature Andrew as a guest on its morning show.




****

 

When BRIAN WILLIAMS announced on the September 30, 2010 edition of  NBC NIGHTLY NEWS that injured Chicago Cubs outfielder TYLER COLVIN was hospitalized, Williams advised that Colvin was in "stable condition."

 "Stable" simply means that the vital signs have been stabilized and that the patient's condition is  no better and no worse.  But no better or no worse than what?  If the extent of an initial injury or illness has not been fully disclosed and the prognosis (and the patient's progress in relation to that prognosis) is unknown, then '"stable" is a meaningless term indicative of nothing more than pr spin.


****

Writing in the September 19, 2010 edition of The TennesseanPeter Cooper, referred to KRIS KRISTOFFERSON's composition and recording of Why Me? as  "Why Me, Lord?"  The error in the print edition could have been avoided if my correction to the blog edition- four days earlier- had been noted.

And, why,  by the way,  is an article posted on line five days before it makes the newspaper which claims credit?





Reliable Sources host HOWARD KURTZ expressed his love for newspaper columnists and pundits during the September 19, 2010 edition of the program by indicating  "I love to read people I disagree with as long as they’re not utterly predictable and [making] the same talking points every time"

While predictability and repetition can be boring, it seems to me that a someone who disagrees with me by regularly resorting to predictability and repetition edifies me with respect to bolstering my convictions with what are apparently her/his biggest weapons in his/her arsenal.

****


 

The "In Memoriam" segment of the September 19, 2010 edition of This Week failed to include one of the notable celebrity passing of the week: that of JAMES BACON a day earlier.  (If the segment is prerecorded, it should not be!)


****

 Appearing on the September 13, 2010 edition of LARRY KING Live, DONALD TRUMP exaggerated on several fronts when he said "“TRACE ADKINS is the number one country singer.  And when he went on The Apprentice nobody had ever heard of him!”  


****


Reliable Sources
host HOWARD KURTZ  devoted a significant portion of his September 12, 2010 telecast to a panel discussion of PIERS MORGAN's suitability (or lack thereof)  as LARRY KING's heir apparent.  Kurtz and cohorts cited Morgan's checkered past, implying that Piers would have big shoes to fill because of King's sainthood.

The truth is that King was arrested on a grand larceny charge in Miami in December, 1971.after getting in over his head with accumulated gambling losses 1971 in Miami, Florida and charged with grand larceny. King,  The judge threw out the charge because the statute of limitations had run out.  Larry pled no contest to one count of passing a bad check.


Make Money Online Infographic
Infographic of WordPress Essentials by Industry – Brought to you from InMotion Hosting – A VPS Hosting Provider

Make Money Online Infographic

Top Resources for How to Make Money Online – Brought to you from InMotion Hosting – A VPS Hosting Provider





Home | Music Row Report | Music Reviews | Book Reviews | Paid Content | Contact